.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دولت مجبور به اصلاح شيوه ارايه سبدكالا شد

 شمال نیوز: شايد هيچكدام از مسئولين دولت يازدهم فكر نمي‌كردند كه ارايه سبد كالايي به خانوارهاي مشمول كشور بتوان انتقادات بسياري را متوجه دولت كند. با ارايه سبد كالايي و شيوه نه‌چندان قابل قبول دولت در اين امر اما سيل انتقادات و نارضايتي‌ها به سوي دولت يازدهم جاري شد و طي روزهاي گذشته دولت مجبور شد تغييراتي در اين ميان صورت دهد. تغيير متولي ارايه سبد كالايي از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت كار يكي از اين تغييرات اجباري بود.


 در روزهاي گذشته هم رييس‌جمهور و ديگر اعضاي دولت مرتبط با سبد كالايي از اتفاقات پيش آمده عذرخواهي كرده و وعده جبران اين وضعيت را داده‌اند. وزارت كار و شخص علي ربيعي هم كه به تازگي متولي توزيع سبد كالايي شده به تازگي خبر داده كه اشتباهات گذشته جبران مي‌شود و مشمولاني كه از ليست دريافت سبد كالا حذف شده‌اند قادر خواهند بود در دور جديد سبد كالايي خود را دريافت كنند. ربيعي كه دو روز پيش به صورت سرزده به يكي از مراكز توزيع سبد كالا رفته بود در ميان مردم حضور پيدا كرد و به مستمري‌بگيراني كه مشمول دريافت سبد كالا نشده‌اند وعده‌ داد كه آنها هم دو هفته ديگر به جمع «سبدبگيران» اضافه خواهند شد.

مرگ در صف سبد کالا کذب محض است

از سوي ديگر در روزهاي گذشته خبرهاي غيررسمي مبني بر فوت چند نفر در صف سبد كالا منتشر شده بود كه انتقادات بسياري هم در پي داشت. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به پرسشی درباره خبر کشته شدن برخی مشمولان دریافت سبد کالا در صف‌ها گفت:«این اتفاق نیفتاده است، حتی فوت یک نفر از افرادی که سن او 86 سال بوده خارج از صف روی داده و این مبتنی بر گزارشی است که وزیر اطلاعات ارائه کرد و بنده نیز شخصاً این موضوع را پیگیری کردم.»

وی ادامه داد:«البته این فرد که به رحمت خدا رفته مانند هر ایرانی دیگر مورد تکریم ماست اما به‌طور مستقیم هیچ ارتباطی با موضوع توزیع سبد کالا ندارد و متأسفانه انتشار خبر به‌نحوی بود که گویی به‌علت ازدحام و فشار در صف‌ها بوده است.»

وی همچنین گفت:«دولت به آسیب شناسی توزیع سبد کالا پرداخت و باید همه متغیرهای غیرقابل کنترل این موضوع بررسی شود.» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:«اتفاقاتی که در توزیع سبد کالا روی داد ناشی از این بود که مردم به‌سرعت به صف‌ها پیوستند و همان‌طور که آقای نوبخت گفت این ناشی از مسائل فرهنگی است که مردم به‌شدت برای دریافت این کالاها مراجعه کردند.»

ربیعی ادامه داد:«اشکال دیگر این بود که تعداد کارت‌خوان‌ها باید افزایش می‌یافت اما متأسفانه نسبت افراد حاضر در صفوف و تعداد کارت‌خوان‌ها متناسب نبود و باید تعداد آن افزایش می‌یافت.»

 وی گفت:«همچنین برخی فروشگاه‌هایی که مسئولیت توزیع سبد کالا را به‌عهده داشتند به‌عنوان نمونه از 8 کارت‌خوان فقط 2 دستگاه را فعال کرده بودند و بقیه را برای رسیدگی به دیگر مسائل خود اختصاص دادند که با پیگیری‌های انجام شده به‌زودی 23 هزار پایگاه در نظر گرفته شده کار توزیع سبد کالا را انجام خواهند داد.» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:«دولت به هیچ عنوان در اجرای تدبیر رفاهی خود اگر هم قصد تبعیض داشته باشد آن تبعیض به‌نفع فقرا و طبقات پایین‌تر اجتماعی است و این از سیاست‌های دولت برای حمایت از قشرهای پایین‌تر اجتماعی محسوب می‌شود.» /250شفاف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 18 بهمن 1392
وزارت کار نه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.265 seconds.